Kossuth logo

Nagykőrösi Kossuth Lajos Általános Iskola

2750 Nagykőrös, Kinizsi u. 4.
Telefon: 06/53/356-430,  06/53/350-797,
Fax: 06/53/356-430-
OM azonosító: 037716
E-mail: kossuthlajos.nagykoros@cegleditk.hu     https://www.instagram.com/kossuth_lajos_alt_isk/

Határtalanul! Erdély!

cikk-logo

A Nagykőrösi Kossuth Lajos Általános Iskola 42 diákja és 4 pedagógusa a “Határtalanul!” program keretében felejthetetlen 4 napot töltött el Erdélyben. Az első állomás Aradon volt, ahol először megtekintettük a városközpontot, majd az aradi vértanúk emlékművét koszorúztuk meg, amely a feltételezett vesztőhlogo.jpgelyen áll. A következő állomás Bethlen Gábor szülőháza Marosillyén. Innen indultunk tovább Csernakeresztúrra, ahol a bukovinai székelyek Tájházát néztük meg. Itt is éjszakáztunk magyar anyanyelvű bukovinai székely szállásadóknál.

A második napon meglátogattuk a Nagyenyedi Bethlen Gábor Kollégiumot, ahol a gimnázium fizika szakos tanára mutatta be számunkra a nagy múltú, híres tanítványokkal büszkélkedő iskolát. Innen a gyulafehérvári várba tettünk látogatást. Este értünk Dévára, ahol átadtuk a Dévai Szent Ferenc Alapítvány számára adományainkat, melyet a programban résztvevő diákok és pedagógusok ajánlottak fel. Az éjszakát a Magyarok Nagyasszonya Gyermekvédelmi Központ szálláshelyein töltöttük.

A harmadik napon felvonóval mentünk fel a hegy tetejére Déva várához. A következő állomás Piskin volt, ahol az Arborétumban tettünk egy nagy sétát. Délután érkeztünk utazásunk csúcspontjához a vajdahunyadi várhoz.

Az utolsó  napon már csak Temesvár központját néztük meg.

Tele élménnyel értünk haza, épségben, egészségben! Hálásak vagyunk, hogy lehetőségünk nyílt betekintést nyerni történelmünk színhelyeire, elszakított magyarlakta területekre!

Az út során készült fotókból fényképes bemutató a lenti képre kattintva tekinthető meg.